brimikshallon

Alla inlägg den 10 april 2021

Av Kerstin Frithiof - 10 april 2021 18:09


Om man står vid fönstret och tittar på det vackra solskenet för man en obetvinglig lust att gå ut och må gott..


Och så gör man det och går in igen fortare än kvickt.. Det är nämligen  s v i n k a l l t  ute..


Apropå  u t e.. Lilla herr Rönnerdahl har börjat gå ut mer och mer och i takt med sina vistelser  u t o m h u s  har han lugnat sej betydligt  i n o m h u s.. Fortfarande får han ett och annat spel, men han är  m y c k e t  stillsammare än bara för ett par veckor sen.. Imorse lät han mej faktiskt sova till nästan sex..


Jag satte om mina jättelika bladväxter i går.. Arbetet blev bra, men det var tungt och lite nervöst att göra jobbet.. Krukorna fick bytas, och i dom nya krukorna gick det mycket jord.. Jag var lite rädd att jag inte skulle klara att lyfta dom och bära in dom till deras rättta plats.. Men det gick bra..


Den stora benjaminfikusen kan jag emellerid inte rubba.. Inte byta jord på heller.. Innan kissemissen kom i huset brukade jag lägga koskit i krukan, men  d e t  går inte längre.. Jag får anväda mej av Algomin precis som på dom andra växterna..


Mina jättelika bladväxter har fårr nya krukor och ny jord:

 

Man ser min vackra amaryllis och den jättelika benjaminfikusen också..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards