brimikshallon

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 2 november 2012 08:19

Häromdan tänkte matte att hon skulle tända ett ljus för att lysa upp frukostbordet.. Men det smög sej (Det finns ett fulare ord för detta, men det tar jag inte i min hundmun) för matte hade inga tändstickor..

Imorse lyste det emellertid ett ljus på bordet trots att matte fortfarande inte hade nåra tändstickor.. Hon hade köpt en c i g a r e t t ä n d a r e  i stället..

Matte har aldrig ägt en sån manick trots att hon rökte kopiöst under nåra år.. På den tiden höll man till godo med tändstickor..


--Varför  r ö k t e  du matte, frågar hundarna intresserat.. Vi tycker det är en konstig vana att gå omkring med  e l d   i munnen.. Farligt verkar det också.. Tänk om elden hade spridit sej.. Ner i magen tillexempel..


--Nja, farligt är det nog men inte på det sättet ni tror, fast det visste inte jag när jag satte igång rökprojektet...

Jag började röka för jag tyckte det var flott och verkade världsvant..


-- V a r  du flott och världsvan då, matte.. Hundarna börjar bli  v e r k l i g t  intresserade..


--Njaä.. Jag luktade nog mest illa, och det är inte särskilt flott..


--Har du nånsin tänkt på att börja igen.. Nu står öronen nästan rakt upp på oss och vi lyssnar spänt på vad matte ska svara.. Att lukta illa är ju inte nåt vi önskar oss precis.


--Ja, faktiskt.. Ibland  (nån gång om året sådär) tänker jag att det skulle vara gott med en cigarett..Jag har tillåmed köpt ett paket rökverk nån ynka gång, men när jag tänder och smakar tycker jag det är synnerligen äckligt.. Fast en gång köpte jag en liten ask cigariller och  d o m  smakade rätt gott.. Men inte så att jag gjorde om det..


Jaha.. Vi ska nog vara glada att matte inte har börjat röka igen.. Tänk vad dimmigt och hostigt det skulle vara här hemma om hon gick omkring med nåt som brann i munnen.. Skulle hon dessutom lukta illa vore det ytterligare en hemskhet att lägga till det övriga..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards