brimikshallon

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 14 november 2012 08:39

--Jag u n d r a r , sa matte för en stund sen.. Jag undrar om datorer reparerar sej själva..


--Kan jag inte tro, fnös lilla mor.. Lika lite som  d u  kan reparera din taskiga fot själv..


--Ja, men, skjuter lilla Hallon in.. --J a g   har själv sett att datorn talar om vad som händer i den, eller snarare  i n t e   händer, när det är nåt som inte är som det ska.. Och så berättar den var den  g ö r  för att rätta till felet.. S å l e d e s , sa jag, har matte rätt..


Matte ser halvt tvivlande halvt troende ut.. Det vore väl bra med en självreparerande dator.. Kunde sen det här självläkandet utsträckas till  a l l a  maskiner i hushållet vore mycket vunnet.. Inte minst ekonomiskt..

--Fast, å andra sidan, menar matte, om alla maskiner kunde reparera sej själva fick man lägga ner fabriker och verkstäder och då blev folk utan inkomster och samhället skulle förmodligen braka ihop..


Lilla Hallon försöker hänga med i mattes resonemang.. Hon  h a r  nog satt fingret på ett verkligt stort problem, som väl ingen kan lösa..


Lilla mor fnyser och ser ut som om hon tycker hela resonemanget består av en massa floskler.. Utan vett och sans..


Hon har  r ä t t  förstås..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards