brimikshallon

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 10 november 2012 08:30

--November, sa matte, november är den månad på året som alltid varit händelserik i mitt liv.. Både sånt som varit bra för mej och sånt som varit sorgligt har inträffat i november.. Jo då, andra månader har också bjudit på ett och annat, men  n o v e m b e r  har alltid varit dom stora händelsernas månad..


--Hur menar du, frågar hundarna. Vad har varit  b r a  i november och bara i november..


--Jo, framför allt har jag blivit opererad två gånger i mitt liv.. Båda gångerna i november.. Det får väl anses vara väldigt bra.. Utan den sista operationen för..tja.. jag har faktiskt  g l ö m t  om det var 11 eller 12 år sen..Det kallas förtränga..Jo, utan den här operationen hade jag förmodligen inte levat idag..


--Och så föddes min första hund, Joker ni vet, i november.. Och så kvalade jag in till en frågesport på TV som det gick riktigt bra för mej på.

--Annat smått och gott att förglömma.. 


Hundarna sitter tysta och smälter dom här upplysningarna..


Vi skulle väldigt gärna vilja veta vad som har varit dåligt också, men vi törs faktiskt inte fråga.. Det är nog bäst att inte påminna matte om sånt som kanske får henne att bli lessen och må dåligt..


Den  h ä r  novemberdan som nu har börjat, är rätt så kulen.. Ganska varm också.. Mattes fot är nästan bra..


--Hade inte vovvarna haft såna snuskiga matvanor så hade vi gått en långpromenad i skogen, säjer matte. Nu får vi nöja oss med att koppelvandra inne i byn..

Koppelvandring är nåt som lilla mor tycker om.. Jag för min del kan stå ut med det, men föredrar att vara lös..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards