brimikshallon

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 20 november 2012 09:21

--Nähä, sa matte i går.. Nu står jag inte ut längre.. Jag liknar precis barna Hedenhös gamla häst.. Nu bara måste jag klippa av "frisyren"..

Matte har sparat hår under flera månader för att få till en nackknut.. Nån slags frisyr med andra ord..


Nu har hon tydligen tröttnat på hår som flaxar runt ansiktet på henne.. Häromdan tog hon nagelsaxen och kapade lite i pannan.. Hon kunde inte  s e  längre, sa hon och klippte och skar.. Sikten blev strax bättre, men nu återstod att få bort resten också, och det klarar inte matte för egen maskin.. Således ska hon till frisören i dag..


--Innan jag går dit ska jag  s m i n k a  mej, säjer hon stolt.. --Jag blir så mycket  f i n a r e  om jag sminkar mej, tillägger hon.. Således (--Värst så ofta du säjer  s å l e d e s, säjer matte och höjer en aning på ögonbrynen).. Jo, således plockar matte fram pennor och burkar, vars innehåll hon numera väldigt sällan använder..

--Annat var det förr, suckar matte.. Då sminkade jag mej varenda dag innan jag for till jobbet.. Och skulle jag sen bort en kväll la jag på  extra tjockt..


--Blev du så mycket finare när du sminkade dej, frågar hundarna och slår sej till ro för att få sej en berättelse till

livs..


--Jag trodde nog det i alla fall, säjer matte.. Men sen, när jag blev äldre tyckte jag att jag dög som jag var.. Och förresten, Idag har det gått inflation i smink och småflickor på en tio-tolv år uppträder med hinkvis i ansiket..


--Är inte  d e t  fint då, frågar hundarna..


--Njaä, säjer matte fundersamt..--Inte om sminkandet blir nån slags  u n i f o r m eller  m a s k  att gömma sej bakom..

--Förr ville man "bli ett med tapeten"  numera verkar det som om man ville bli "ett med sminkväskan"..


--Sminkar folk sina  h u n d a r  också, frågar vi och slickar oss om nosarna..


--Jo då, på  h u n d u t s t ä l l n i n g a r  händer det att man bättrar på hundars färg med tillexempel  k r i t a, säjer matte..


D ä r  fick vi nåt att tänka på.. För vår del räcker det man kloklippning och pälsavdragning.. Inte vore det trevligt att bli  k r i t a d  dessförutom..


--Ingen risk vovvarna. Det är bara  v i t a  hundar som blir kritade..


Puh, lättnaden är stor. Och med det lämnar vi ämnet  s m i n k ..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards