brimikshallon

Alla inlägg den 22 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 22 november 2012 14:08

--Matte, varför har du varit borta hela dan.. Och förresten var har du  v a r i t .. Det har varit så trist och tyst här hemma utan dej..

Egentligen är det som jag smörar när jag kläcker ur mej ovanstående.. Faktum är att båda vovvarna har sovit som stockar medan matte har varit borta.. Det var först när hon kom hem igen som vi upptäckte att hon inte varit hemma på flera timmar.. Men det skadar aldrig att göra henne lite glad..


Jo, matte och Agneta har varit på IKEA och julhandlat lite i dag och dit får inga hundar följa med..


Det är faktiskt ytterst få ställen som hundar är välkomna till.. En gång i våras var jag med matte och Gerd och Agneta i Åhus och satt med på en uteservering.. Det är också allt..


Men nu har matte läst i tidningen om en präst borta i Ronneby, som vill att husdjur ska få komma med till kyrkan..


--Det är en fin idé tycker både lilla mor och lilla sonen.. F a s t  det är klart... stora tjurar och hästar och andra märkliga husdjur, som mänskor har lagt sej till med, kanske inte är så lämpliga inne i kyrkan.. Boaormar eller ilskna baggar tillexempel..

Jag skulle passa utmärkt inne i en kyrka så from och beskedlig som jag är.. Med lilla mor är det mer tveksamt..

Hennes begåvning ligger mer åt actionhållet.. Liksom..


Jo, julhandel var det ju.. Matte har handlat en förskräcklig massa ljus.. Både vita och röda.. Så nu ska väl julstämningen vara ordnad..





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards