brimikshallon

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 9 november 2012 09:12

Det var länge sen jag berättade nåt om mattes inomhusodlingar.. Hennes "orangeri" som hon sa vackert kallar hörnan i vardagsrummet, där urskogen brer ut sej..

Jodå, till mattes förtjusning dog spinnet ut i somras när citrusarna stod ute.. Både citronen, apelsinen och klementinen har skjutit i höjden och ser friska och kraftiga ut.. Granatäpplet har också börjat skjuta skott.. Ja, granatäpple och granatäpple.. Det är vad matte  h o p p a s   att det är..

--Ett litet  t r ä d  är det i alla fall, säjer matte.. Det har vedartad stam..


Jaha, så det är  d e t  det har.. Ska ta och undersöka den där stammen lite noggrannare.. Den kanske är nåt att gnaga på..


Nu hade det förstås varit på sin plats att ta ett par foton av mattes inomhusdjungel.. Och  v i s a  dom i bloggen..

Det är bara det att matte inte vet hur man  g ö r,  så  d e n   operationen får vänta tills nån av hennes systers barnbarn kommer till Norje.. Matte har bestämt sej för att be dom här trevliga flickorna att undervisa henne i bildhantering.. Det är förresten dom, som har gjort headern med  lilla mor och mej (till höger)..


--Kan inte din matte  l ä s a  sej till hur man ska fota och sända bilder då, kanske det är nån som frågar..

Nä, det är just  d e t  som är kruxet.. Matte begriper inte instruktionerna eftersom dom innehåller begrepp, som är totalt främmande för henne..

Jag lider lite med matte när moderna och datorrelaterade begrepp ska tydas.. Jag vet  p r e c i s  hur det känns att vilja men inte kunna.. I mitt fall är det ju så att jag inte kan  h o p p a .. Och det känns skämmigt..

För att dölja skamkänslan brukar jag fjanta mej lite och liksom  ö v e r d r i v a  mina problem.. I själva verket är jag väldigt lessen för att jag varken kan eller törs hoppa..


Jag tror det är likadant med matte och apparater.. Hon kan nog raljera om sina tillkortakommanden, men i själva verket är hon lessen och känner sej mindervärdig..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards