brimikshallon

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 6 november 2012 08:28

Nåt är på gång.. J a g  är den av hundarna som läser matte som en öppen bok.. Det har inte lilla mor lärt sej ännu.. Hon försöker visst, men läser för det mesta fel..

Det jag läser i dag är, att matte ska iväg. Men inte ensam.. Hon ska iväg på nåt, som hon gruvar sej för en liten aning.. Och jag  t r o r  att det gäller lilla mor.. Och  j a g  får inte följa med.. Matte håller på att försöka fundera ut hur hon ska kunna smyga iväg med lilla mor utan att göra mej lessen.. Ja,  s å  är det..


Men vart  s k a  dom då, matte och lilla mor.. Det finns ett par alternativ: Dom ska till veterinären eller till hundfrisören.. Lilla mor är inte det minsta sjuk, så till veterinären ska dom  i n t e.. Hundfrisören då.. Näej, inte dit heller.. Det är bara en månad sen dom var där.. E n  hemsk möjlighet återstår:Llilla mor ska flytta hem till Britta igen.. Näe,  d e t  får inte ske..


Men, vänta.. Matte har inte klippt klorna på lilla mor på hela tiden hon har varit här. Hon gjorde ett försök, men lilla mor snodde som  å l e n  och matte ville inte envisas..

--Vill inte riva ner förtroendet mellan oss, sa hon.. Lite skamset så där..


Förtroendet mellan mej och matte har hon ingenting emot att riva ner.. Varenda måndag river hon ner det.. Igår försökte jag sno som ålen jag också, men matte höll emot. Och så klippte hon.. Klippte  h å l  dessutom..


Så måste det vara.. Nu har jag med min överlägsna intelligens kommit fram till att matte ska iväg med lilla mor och få hennes klor ansade..

Jag säjer bara:

--Väl bekomme..




Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards