brimikshallon

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 7 november 2012 08:11

Jojomen, det var som jag trodde, eller rättare sagt slutledde mej fram till, lilla mor  v a r  och fick klorna klippta i går. Hon slipper alltså  inte hon heller.. Jag tror inte  n å n  slipper.. Inte matte heller, men hon ansar sina  e g n a  finger- och tåklor. Ibland  m å l a r  hon dom också.. Så långt har hon inte gått i sin ambition att göra  m e j   fin.. Och skulle hon få för sej att göra det sätter jag ner foten.. Alla fyra fötterna..


På eftermiddagen tog matte med sej hundarna till Sweden Rock för att vi skulle få springa av oss lite energi.. Gissa vad jag hittade där.. Jo, dom allra som  l ä c k r a s t e  mullvadshögar..

Man behöver inte vara nåt geni för att räkna ut att  d e t  kalasandet tog ett snabbt slut och lilla Hallon fick dingla i koppel medan lilla mor sprang lös.. Suck.. 


Idag är det första onsdagen i november och det betyder att det är höstmarknad i Sölvesborg.. Matte brukar åka på marknad, både sommar och höst, tillsammans med Agneta.. 

--Tänk om jag skulle ta med mej vovvarna, sa hon för en stund sen.. Det vore fin miljöträning för dom..


Tala om att sätta ner foten. Aldrig går jag med på nåt sånt..


Matte brukade ha med sej sin newfoundland Joker överallt på marknader och i städer.. Men han var ju så stor att det inte fanns  n å n  som  h e l s t  risk för att ha skulle bli trampad på eller komma bort..


När nästa noff, Piccolo, kom till huset trodde matte att hon skulle kunna dra omkring honom på samma sätt.. Men nix..


Tala om att sätta ner foten.. Sjuttio kilo hund, som sätter ner foten, flyttar man inte hur som helst..


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards