brimikshallon

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Kerstin Frithiof - 8 november 2012 07:41

Jaha.. Gääähsp.. Alla morronens bestyr är avklarade.. Geschwint och utan möten med andra hundar eller katter.. Nu återstår bara en  l å n g  sovsträcka till lunchens begivenheter..

Matte, som inte riktigt når upp till hundarnas sovkapacitet, håller sej på benen.. Går och donar lite. Gäspar lite grann och längtar efter att det ska bli advent..

Ja, det där sista kan jag ju inte  v e t a  förstås, men eftersom hon nämner advent med längtan i rösten "för då tänder man  l j u s ", flera gånger om dan så  a n t a r  jag att hennes tankar går dit nu också..


Hundarna håller på att lära sej nåt.. "Få lite hundvett", säjer matte och går an som värsta korpralen..


Det är så, att vi har en liten innertrappa på tre-fyra steg  sådär precis innanför ytterdörren.. Jag för min del har alltid sprungit ner för den här trappan när det har ringt på dörren.. Bara för att  h ä l s a  v ä l k o m m e n .. Liksom..


Nu, när vi är  t v å  vovvar, blir det ett väldigt högljutt välkomnande.. Och ett förskräckligt snurrande..


--Nähä, sa matte häromdan.. Nu ska hundarna lära sej folkvett, sa hon och blängde på oss..

Följaktligen  f ö r b j ö d  hon oss att överhuvudtaget gå ner för trappan innan vi fått klartecken från  henne..

Så nu får vi stå uppe i hallen och vänta på klartecken.. Det gäller tillåmed när vi ska ut och promenera..


Den här uppfostringen har väl inte gått alldeles som på räls.. Vi har haft våra återfall i skrik och hopp, men matte är stenhård.. Ingen slipper ner innan hos gett oss lov att komma..


--Förbluffande så fort som lär sej, bara dom har förstått vad som förväntas av dom, sa matte i telefon igår.. Jag tror jag ska lära dom lite mera, sa hon sen..


Det lät både spännande och en liten aning hotfullt.. Hoppas bara inte matte får för sej att uppfostra oss till nån slags

c i r k u s h u n d a r ..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards