brimikshallon

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 1 december 2013 06:50


Nä, nu går lilla mor och lilla sonen och lägger sej.. Vi har varit vakna och uppe i ett par timmar redan och börjar bli trötta..

Det hela får skyllas på min lilla mage, som började illfänas vid fyratiden.. Matte fick stappla ut med mej i vinterkylan och blåsten.. Gammalt löv och torrt gräs stoppade jag i mej och så bajsade jag också..

Matte satte ena foten framför den andra och vandrade som i dimma..


Hemkommen mådde jag inte bättre men  f ö r s ö k t e  iallafall sova.. Men det smög sej.. Ner på golvet och pep och jämrade mej.. Men sen kom lövet och det torra gräset upp..

Då trodde vi att jag skulle kunna sova men inte gick det.. Jag hade för ont i magen och var bara tvungen att gå omkring och jämra mej..


--Snälla Hallon.. Tig och lid.. Befallde matte, men inte hjälpte det..


Till slut stod ingen av oss ut längre utan masade oss upp och gick ut på riktigt..


Frukosten smakade gott och plötsligt mådde jag bra igen.. Och nu ska lilla mor och lilla sonen sova klart..


Det är åtskilliga plusgrader ute och tämligen kraftig blåst. Och det betyder att det blir kallt inne hos oss idag..


Den dyra värmeanläggningen som matte installerade för ett antal år sen ställer in sej efter utetemperaturen.. Och det betyder att den inte gör så mycket värme en sån här dag.. Att huset sen släpper igenom oanständigt mycket blåst trots att matte klistrat igen dom värsta springorna, kan inte aggregatet göra nåt åt.. Således får vi sitta och frysa..


--Det går väl an för  e r  små pälsmöss, säjer matte.. Det är  m y c k e t  mera synd om mej som inte är luden..


Nä, matte har ingen päls utan måsta palta på sej massor med tröjor och långkalsonger och tjocka yllesockor..

Frågan är om hon inte snart måste ta på sej  v a n t a r  också..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards