brimikshallon

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 26 december 2013 08:34


I går var det juldagen och idag är det annandan.. Fast-- egentligen är det väl  t r e d j e d a n..

Få se nu: Julafton= förstadan, Juldagen= a n d r a  dan, Annandan=  t r e d j e  dan.. 

Nånstans i räkningen tappades en dag bort.. Hm..


--Fundera inte så mycket.. Du kan överanstränga  h j ä r n c e l l e n, manar lilla mor ogillande..


Vad säjer matte om det här då:

--Tja, jag har heller aldrig begripit det här med  t i d, säjer hon.. Det enda jag  v e t  är att den försvinner med blixtens hastighet.. Nyss var jag konfirmand och nu är jag pensionär..

--Är du förresten säker på att  a n n a n d a n  betyder  a n d r a  dan..

--Nä,  s ä k e r  kan man aldrig vara när det gäller tid..


Vintervädret fortsätter.. Det, som matte kallar idealväder.. Nu har vi sett på facebook, att det råder delade meningar om vad som är finväder..

Å andra sidan:

Matte är så långt ifrån fena på facebook som nån i denna världen kan bli.. J a g, lilla Hallon, har sagt åt henne att sluta med facebookandet..

-- Du bara förstör  d i n  hjärncell, säjer jag.. Håll dej till det du verkligen  k a n..  Laga s å s..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards