brimikshallon

Alla inlägg den 22 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 22 december 2013 08:46


I natt var det lilla mors tur att få ont i magen.. Vi fick en liten skiva fett från skinkan som smakbit i går kväll och förmodligen var det  d e n  som inte trivdes i lilla mors lilla mage..

Nåväl, matte såg till att magontet åtgärdades och sen sov vi som  stockar resten av natten.. För öppet fönster tillåmed.. Inte vidöppet förstås..


I går kväll tände matte det fjärde ljuset på trästaken i köket.. Det är faktiskt väldigt vackert med ojämna ljus.. Högtidligt också..


Jag kan inte låta bli att fundera över om jorden verkligen har börjat räta upp sej.. Varför skulle den  i n t e  det egentligen..

Det är mattes fel att jag går och smått ängslas.. Vi hundar är väldigt mottagliga för våra mänskors känslor och stämningar.. Vi fungerar faktiskt som känslomässiga läskpapper.. Så när mänskan ängslas ängslas hunden..


--Tala för dej själv, fnyser lilla mor.. J a g  ängslas inte det minsta.. Har alldeles för mycket sunt förnuft för att ta åt mej mattes tossigheter, förklarar hon..


Det är söndag idag och det ljuvliga sydsvenska vintervädret bara fortsätter..


--På julafton för tre år sen, säjer matte, var det lagom underbart.. Då stod jag ute i rykande snöstorm och försökte skotta en liten gång ut till vägen.. Klockan sju på morronen..


--Efter bara nån halvtimme hade den yrt igen och jag fick ut på nytt.. Minns du, Hallon..


Nä, jag kan inte minnas det hemska vädret och lika gott är det.. Både matte och hundarna hoppas innerligt att vi slipper snö den här vintern..


--Hoppas det blir snödroppar och krokus tidigt i år, att våren börjar i mars och sommaren i maj.. Och sen kan sommaren hålla på till oktober ungefär, säjer matte längtansfullt.. Sen kan det få vara vinter nåra korta veckor.. Ingen snövinter, förstås, och sen kan det rulla på.. S å  säjer min mänska och jag ser att hon  m e n a r  vad hon säjer..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards