brimikshallon

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 20 december 2013 09:04


--Matte, har du märkt att det är väldigt många, oftast unga, mänskor, som bloggar om sina  l i v.. Skulle inte  d u  också kunna göra det..


--Tja, mja.. Mitt liv är inte speciellt intressant.. Det handlar mest om  "äta, sova, --".. Det  s i s t a  outsagda har jag hittills sluppit, men det  k o m m e r  var så säkra..


--Faktum är, att i vårt hus är det  v o v v a r n a  som lever intressanta liv.. D o m  är i farten.. D o m  upplever spännande saker varenda dag.. D o m  ser till att det blir  a c t i o n  i tillvaron.. D o m  tar för sej utan nåra som helst hämningar.. J a g  står mest vid sidan om.. Lägger märke till och noterar..


--Blir det inte väldigt trist.. Att bara stå och glo, liksom.. Hundarna tittar skeptiskt på matte.. Har månne inte hon också ett liv fyllt av action och spänning.. I alla fall vid sidan  a v .. Så att säja..


Matte ser full i sjutton ut och så tar hon till orda:

--Nix älsklingarna.. Så vidare mycket  a c t i o n  är det inte i min tillvaro.. Bara den hundarna står för.. Och, ärligt talat,  d e n  sortens action skulle jag gärna slippa.. Skäll och hot och vrål så fort det kommer en liten katt.. Eller annan  h u n d  för den delen..


--Men nu ska jag berätta nåt för er.. Nåt som  j a g  har.. Och inte ni.. Och inte så värst många andra heller..


--Ooh.. Vad  k a n  det vara som matte har.. Hundarna spärrar upp ögon och öron.. Har  h o n  nåt som inte vi har märkt och inte varit delaktiga i.. V a d  kan det vara..


--Jo vovvarna.. Jag har  f r i h e t.. Jag kan göra precis vad jag behagar så länge det inte är nåt kriminellt.. Eller kostar för mycket..

--Jag  k a n  göra eller  l å t a  b l i.. De´ni..

--Om jag skulle få lust att lasta in vovvarna i bilen och åka in till Sölvesborg och ta vägen om  Sundsvall så  k a n  jag..


En verkligt lysande idé börjar ta form i lilla Hallons briljanta hjärna..


-- G ö r  det, matte.. Lasta in vovvarna och  åk nånstans.. Åk till  R o m..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards