brimikshallon

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 8 december 2013 08:32


--Har du varit  n o r r u t  nån gång under vintern, matte.. Hundarna tittar intresserat på matte och förväntar sej att få höra en berättelse och meterhöga drivor och igensnöade vägar.. Och bitande kyla..


--Nä, jag har aldrig varit längre norrut än i Dalarna, men  d ä r  var jag faktiskt över en jul för 20 år sen.. På ett ställe som hette Masesgården och som var ett  h ä l s o h e m..


--Vad du  s j u k, matte.. D e t  är en ny tanke för hundarna.. Matte ska inte bli sjuk.. Ska inte  k u n n a  bli sjuk..


--Inte alls. Jag var där som nån slags semesterfirare och det var väldigt trevligt.. Mycket röra-på-sej och god mat. Vegetarisk förstås.. Och åtskillig underhållning och dans och.. tja.. jag minns inte allt.. Men jag minns att det var trevligt.. Julaftons kväll gick alla gästerna med facklor längs Siljans strand..


--Var det  h u n d a r  där också.. Och semesterfirade.. Vovvarna börjar fundera.. Vegetarisk  h u n d m a t  är nog inte vad vi skulle gilla.. Men en och annan  k v ä l l s v a n d r i n g  i fackelsken vore säkerligen en upplevelse..


--Nä, mina små möss.. Hundar är sällan välkomna som gäster på mänskliga pensionat.. Dom får hålla sej till dom hundliga..


Nåja.. Vi ska inte klaga.. Vi har ofta varit i Kylinge och pensionatat.. Jag för min del har också varit hos Sussie i Gungvala.. Båda ställena är trevliga och jag tar gärna in där igen.. Men nåra vandringar i fackelsken ordnas inte för hundar.. Hur trevliga pensionaten än är..


I går kom matte hem och var  l y r i s k.. Nåja, hon har  l ä t t  för att bli lyrisk, matte.. Men igår hade hon tydligen träffat nåt alldeles särskilt lyriskhetframkallande.. En lite sotsvart valp som heter Fabbe..


Fabbe är 11 veckor gammal, skranglig och storfotad och (enligt matte) alldeles bedårande.. Terrier är han inte och det är väl den enda bristen han har.. Matte kallar honom  m e l l a n s c h n a u z e r..


Att han är nåt mitt-emellan förutsätter att det finns både en stor-schnauzer och en lill-dito..


Han har slagit sej ner hos mattes systerdotter och hennes familj, och där verkar han trivas alldeles förträffligt.. Att familjen trivs med  F a b b e  tar båda matte och hundarna för givet.. Och alldeles säkert Fabbe själv också..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards