brimikshallon

Alla inlägg den 3 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 3 december 2013 09:09


--Matte, har du också blivit förståndigare och förståndigare med åren..


Hundarna för sin del har faktiskt blivit  m y c k e t  klokare än vi var när vi var valpar, och nu undrar vi hur det är med mänskor..


Matte tar sej en funderare.. En ganska lång funderare.. Vi ser att hon tar frågan på allvar..


--Tja, säjer hon till sist.. Förståndigare vet jag inte om jag blivit.. Eller ens om jag nånsin varit.. Men eftersom jag levat ganska länge har jag fått andra perspektiv på tillvaron än när jag var ung.. 

N å t  måste jag givetvis ha lärt mej och det är, precis som i visan, att världen är mycket större än man tror.. Och att man själv är mindre.. Mycket mindre..


--Som sagt.. Jag ser annorlunda på tillvaron än förr men samtidigt har jag blivit tuffare och mindre angelägen om att vara till lags.. Lite  a r g a r e  har jag nog också blivit.. Lite bitchig, liksom..


Tja, det är väl ungefär som med lilla mor.. H o n  har också blivit argare och bitchigare.. Och har ett otroligt självförtroende.. "Pilutta dej, sankt Bernhard"..


För den delen har också lilla Hallon blivit tuffare.. Åtminstone när lilla mor är med.. "Bitchig" kan jag väl knappast kallas

eftersom jag saknar naturliga förutsättningar för det..


Igår var det dags igen.. Matte bakade ytterligare en äppelkaka.. Och provsmakade.. Och la ner i frysen  i n n a n  provsmakningen övergått till att bli nåt helt annat..

(Det är kanske så, att man blir  g l u p s k a r e  med åren.. Också)..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards