brimikshallon

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 28 december 2013 09:18


Tänk, dagen har ökat i längd med ett par minuter redan.. Kvällarna har blivit längre.. Hundarna gläder sej.. För att inte tala om matte..


--Vad ska vi göra idag.. Hundarna vill väldigt gärna ut i skogen. Det var länge sen..


--Vi får väl se.. Matte låter inte särskilt entusiastisk.. Det är väldigt blött ute och hon vill förstås inte att lilla Hallon ska äta lera och jord..


Matte är mycket intresserad av statistik.. Framför allt sån statistik som gäller lilla Hallons skriverier.. Det har kommit flera läsare till under det sista året.. Inte så förfärande många, men nåra stycken..


Om dom här "nåra stycken"  undrar varför lilla Hallon inte använder  n o r m a l a  skiljetecken när han skriver, så kan jag berätta, att jag tycker dom är  g r ö t i g a  och  s k ä m m e r  texten.. Streck och punkter dubblerar jag för att jag tycker det är  s n y g g t..

Kommatecken  f ö r s ö k e r  jag sätta ut där dom  s k a  vara, men det är inte alltid jag lyckas med den saken..


Det händer att jag stavar fel och missar i grammatiken.. Eller, rättare sagt, det är  m a t t e, som står för missarna..

Eftersom det är hon som sköter sekreterarjobbet..


--Det grämer mej, säjer hon.. Men så tröstar hon sej med, att man bommar tillåmed i tidningsartiklar.. Inte så sällan heller..


Dagen har börjat krypa fram så smått.. Helt ljust blir det nog inte idag.. Men det är bara som det ska..



Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards