brimikshallon

Alla inlägg den 6 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 6 december 2013 09:32


--Det är allt tur, att du alltid tyckt om att sticka, matte.. Lilla Hallon sätter sej ner och kliar sej bakom örat..


Matte, som sällan är speciellt briljant, förstår inte sambandet mellan kliade och stickning..


Nä, givetvis har stickning och kliande inget med varannat att göra..


--Jag menar, säjer jag tydligt och förklarande, att om du nu  i n t e  hade gillat att sticka hade du inte haft en massa tröjor i dina lådor.. Och  d å  hade du verkligen fått frysa nu när det är både minusgrader och storm..


Lilla hunden har onekligen en poäng där.. Matte har stickat mycket under åren och har många tröjor i skåp och lådor.. Och  d o m  kommer till sin rätt nu..


--Fortsättningsvis, säjer matte, fortsättningsvis ska jag  b a r a  sticka tjocka tröjor i ylle.. Gärna med  m ö n s t e r  i olika färger för då blir tröjorna  ä n n u  tjockare.. Så  n ä s t a  vinter ska jag frysa mindre..


Eftersom jag är en finkänslig liten hund låter jag bli att påpeka, att om matte bara bytte fönster skulle hon inte behöva nåra tröjor alls.. Jag  v e t  att tanken på fönsterbyte föresvävar henne, men samtidigt är hon rädd att sätta sej i skuld och kanske inte ha råd att bo kvar.. Och vad för nytta har hon  d å  av nya fönster..


Som  j a g  och lilla mor ser saken så har vi hundar många fördelar jämfört med mänskor.. Dels har vi högre kroppstemperatur och dels har vi päls och detta sammantaget gör att vi inte fryser lika lätt som stackars matte..


--Nä, säjer matte och skiner upp.. Nu är det slutgnällt för denna vintern.. Snart är det jul och då ska jag koka skinka och  värma glögg.. Och så ska julljusen brinna i alla stakarna.. Och då blir hela huset varmt och skönt.. Och sen så ska vovvarna och jag sjunga alla julsånger vi kan..


--Och sen ska vi vandra ut i julkvällen, glada och varma, och titta på alla dekorationerna i husen.. Och jag ska vara insvept i massor med tröjor och ha broddar på kängorna så jag inte dimper (vilket jag alltid har haft lätt för)..

Att dimpa behöver inte vovvarna bekymra sej för.. Dels har ni inbyggda broddar på alla fyra tassarna och dels har ni väldigt nära till marken..


--S å  ska det bli när julen kommer till vårat hus.. Visst blir  d e t  nåt att se fram emot..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards