brimikshallon

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Kerstin Frithiof - 4 december 2013 09:15


Nu har det hänt igen.. "pling" sa datorn och så försvann min text.. Men jag hittade den på bloggen.. Tänker skriva färdigt eftersom det hela handlaade om hur matte fick sitt goda förstånd tillbaka och hur hon botade lilla hunds magbuller..


Vi var alltså i köket:

Mycket försiktigt för att inte väcka lilla mor tog matte fram lite hundmat..

Åh, vad jag åt.. Jag glupade i mej och tittade efter mer.. Och det fick jag..


Mätt och belåten sov och snusade jag sen hela natten utan minsta pip.. Matte sov också den rättfärdiges sömn.. Lilla mor sover a l l t i d   gott och djupt..


--Så där ser du matte.. Det  g å r  att bli begåvad även om åren har gått..

Av Kerstin Frithiof - 4 december 2013 09:00


--Du hade fel igår, matte.. Lilla Hallon sätter sin lilla nor i vädret och ser mallig ut..

--Jaha,  d e t  var väl inget ovanligt.. Matte ser tämligen ointresserad ut.. Vad var det jag hade fel om, då, säjer hon.. Utan nåt större mått av entusiasm..


--Jo, du sa att du inte hade blivit klokare med åren.. Men  d e t  kan jag bevisa att du blivit..


--Öähh.. Matte liknar lite grann en fågelholk.. Inte precis som nån som precis fått veta att hon är klok och förståndig.. "Öähh"..


Det var så här:

I natt hände det igen.. Lilla Hallons mage satte igång att väsnas och lilla Hallon  s j ä l v  väsnades han också.. Jag hoppade ner från sängen och gick runt och dubbelväsnades..


Matte, sur och sömnig, var på väg att ge sej ut med  lilla hunden, när hon kom på nåt..


--Han är kanske  h u n g r i g,  sa hon till sej själv.. Hnas mage väsnas kanske för att den är  t o m..


Och så släpade hon sej ut i köket.. Lilla hunden, som fattade, att matte  ä n t l i g e n  insett vad som var felet, låg före som en rem..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards