brimikshallon

Alla inlägg den 11 december 2020

Av Kerstin Frithiof - 11 december 2020 10:19


Alldeles änglavit är han, men tittar man lite närmare på missen upptäcker man att  s v a n s e n  den är svart som sot.. Sen kan man tolka det som man vill..

 


Igår var det dags igen.. För däcksbyte.. Flera höstar nu har jag tänkt strunta i att lägga på vinterdäck, men hur det än är segrar laglydigheten, och så åker dom på iallafall..


Jag inbillar mej alltid att jag måste köpa  n y a  däck när det är dags för byte.. Dom jag satte på igår håller  denna vintern ut.. Minst..Tack och lov och alla himlens hallelujas för det..


Min bil är gammal, 2004 års modell.. Jag har varit noga med att sköta  m o t o r n.. Tvätt och städning har jag inte brytt mej om direkt.. Motorn ska jag låta tvätta före besiktningen, som ska ske nästa vecka.. Hoppas jag får anledning till jubel och nya hallelujas då..


Vädret är som det är, grått och regnigt.. Den enda jul jag kan minnas som varit kall och snöig inföll för 50 år sen.. Eller möjligen 51..


Igår var det i stort sett mörkt hela dan.. Det blir inte ljusare idag..











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards