brimikshallon

Alla inlägg den 17 december 2020

Av Kerstin Frithiof - 17 december 2020 08:07


Jaha, så har då det hänt, som inte skulle hända: Jag har fått en liten sängkamrat..


Varje kväll vid läggdags har jag låtit lilla katten få nåt gott och så har jag stängt dörren till köket.. Go´natt kissen..


Det började för nåra nätter sen när han satte igång ett fasligt oväsen och sen lyckades hoppa dörren öppen.. Alltså fick han tillgång till hela bostaden, mitt rum också..


Jag har upptäckt, att jag sover  m y c k e t  bättre när missen sover bredvid mej.. Ibland sover han alldeles uppenbarligen nån annanstans (Imorse hittade jag hans leksakmus bredvid mej i sängen, och  d e n  låg där inte från början)..


Både lilla Hallon och hans lilla morsa brukade sova tillsammans med mej.. Enda skillnaden mellan dom och Rönnerdahl är att  d o m  höll sej stilla hela natten.. Kissen gör ibland både små och stora  h o p p.. Ibland hamnar han på mej och då vaknar jag.. Men han är ju bara barn ännu, så han kommer att lugna sej så småningom..


Både i förgår och i går hade jag saker att sköta med  b i l e n.. Iförgår på verkstan och igår hos besiktningen.. 


Det känns skönt, att inte ha nåt som måste göras.. Jag undrar om jag håller på att bli  ä n n u  latare..


Nu ska jag ta fram min allra käraste bild och pigga upp mej med:

 

En liten stämsång i mörkret..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards