brimikshallon

Alla inlägg den 19 december 2020

Av Kerstin Frithiof - 19 december 2020 07:10


"There was a young man who was bitten by twentytwo cats and a kitten"... Och så slutar den sorgliga visan med att han iallafall ansåg sej dö som det anstår en britt..


För många år sen köpte vi en liten trevlig bok på rean: "Lots of Limericks", och där stod den här sorgliga lilla versen..


Jag kom att tänka på den häromdan, när lilla Rönnerdahl var som bäst i färd med att bita ihjäl mina ben.. Det har han slutat med nu.. I nio fall av tio har han klorna indragna när han fångar mej.. Alldeles obildbar är således inte kissen..


Jag tog en bild av boken, men det går inte att få ut den på "papperet".. Det har väl gjorts en  f ö r b ä t t r i n g  igen kan tänkas..


Igår var jag och handlade iförd  m u n s k y d d.. Att vara skrudad i ett sådant var ingen höjdare.. Det var svårt att andas, jag såg inte var jag hade fötterna och dessutom svettades jag på överläppen.. Iallafall  h o p p a d e s  jag att det var som jag svettades..


Jag hoppas klara mej från influensan ett par månader till.. Sen ska jag vaccinera mej så fort det bara går..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards