brimikshallon

Alla inlägg den 6 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 6 april 2022 10:18


Tidigt i morse såg trädgården ut så här utanför mitt fönster:


Nu, ett par timmar senare är bilden en helt annan.. Och tack och lov för det..

Dom blå blommorna vid ena trädet har inte tagit skada av snön..


Man kan se, att avrinningsrännan fortfarande fungerar.. Jätteskönt.. 


Det har precis börjat falla snöblandat regn igen.. Desssutom tar det i att blåsa.. 


Jag är glad att jag var i mataffären i går.. Hur vädret än blir behöver jag i allafall inte svälta.. 


Vore jag en klok och framsynt person hade jag fyllt frysen, men det har jag aldrig gjort.. Tanken har inte ens fallit mej in.. Det enda jag använt den till har varit att frysa in matrester.. Och så har jag lånat ut utrymme i den till vänner och bekanta, klokare än jag.. Som haft vett att fylla sina egna frysar till bristningsgränsen..


Ack ja, jag inser att gamle Luther har rätt, när han sitter på min axel och påpekar hur oförståndig och värdelös jag är.. Men jag kan iallafall laga  s å s..


Snedparkera och missa avtagsvägar är jag också bra på.. Men  d e t  är kanske inget som är värt att skryta om..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards