brimikshallon

Alla inlägg den 15 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 15 april 2022 20:36


Våren har kommit en bit på väg dom här sista två dagarna.. 

 


Det här är faktiskt syrenknoppar..


Annars är det Långfredag, den dag som förr var ägnad åt stillastittande och sorg.. Inget roligt alls fick man ha.. Visserligen var det  i n t e  fullt så strängt i  m i n  avlägsna barndom.. Men biobesök och dans sågs fortfarande med oblida ögon..


Idag har jag och Agneta festat med en god lunch hos Dagmars i Hällevik.. Jättefin spätta.. Och jag fick behålla alltihop..


Ett besök på ett konstkafé ingick också i programmet..


Vädret var bedrövligt hela dagen ända fram till slutet på eftermiddagen, men då blev det fint och soligt.. 


Just nu är himlen klar (läs: röd) vilket nog betyder att det  k a n bli frost i natt..

 

Hyacitherna blommar fint.. Hoppas dom får stå länge..


Har jag förresten berättat att jag inte plockar blommor om jag  k a n  slippa.. Det känns nästan som att  m ö r d a  dom.. Märkligt nog har jag ingenting emot  k ö p t a  blommor.. Det är väl så att nån annan har stått för exekutionen.. Och  d e t  går mej inte alls till sinnes..


Trevlig Påsk förresten.. 










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards