brimikshallon

Alla inlägg den 11 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 11 april 2022 15:09


I dag är jag  g l a d.. Jag har gått ungefär en och en halv kilometer med Agneta och hunden Solveig i blåsippsbackarna på Stiby.. T r ö t t  blev jag förstås, men inte totalt utslagen.. Och sen gick vi till Blåregn och åt  lunch.. Jag lyckades äta ungefär halva min portion utan att få upp den igen..


Vilken förbättring på bara nåra få veckor.. Jag kan undra hur jag mått om jag inte kommit under behandling.. Jag kanske inte ens varit i livet längre..


Solen skiner och vinden har lugnat sej så tillvida att det bara blåser  h a l v  kuling.. Hade det varit  l i t e  lugnare hade jag gått ut och satt mej i trädgården.. Och pressat..


Påsken är i faggorna, men det bryr jag mej inte om.. Det är länge sen jag sysslade med någon sorts firande..


Lilla herr Rönnerdahl är stressad.. Det går omkring en hes och vrålande gammal hankatt alldeles i närheten.. Jag tror faktiskt  att min misse är lite rädd för veteranen.. När han hör vrålen far han ut, men kommer lika snabbt in igen..


Ja, var fågel sjunger efter sin näbb.. Och jag efter min..





För tio år sen plockade jag med mej ett par ramslökar från Landön.. Dom har förmerat sej ordentligt på den här tiden trots att jag delat med mej till höger och vänster.. Snart blmmar dom med vita blommor..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards