brimikshallon

Alla inlägg den 26 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 26 april 2022 17:06


Rent otroligt vad det växer och grönskar.. 


Jag och Agneta var en vända på Stiby idag.. Vi kunde konstatera att våren är kommen långt på väg.. Björkarnas musöron börjar bli stora.. Fälten grönskar.. Rapsen ser ut att snart stå gul. Bokarna ligger i startgroparna.. Det är bara ekarna som ännu dröjer.. Nåja, är man gammal så har man rätt att vara lite senfärdig..


Här hemma hos mej har fågelbären börjat blomma:

 


I bakgrunden syns en av grannens stora björkar..


Min spireaört, som jag stal en gång för längesen som fingerborgshög, växer en halvmeter i veckan.. Minst..

 

Idag har jag fått huset städat och gräset klippt.. Underbart.. 


Jag har alltid klippt gräset själv, tillåmed i somras, när klippandet nästan tog livet av mej varenda gång jag gav mej på det.. Att jag var sjuk begrep jag inte.. Jag hoppas jag ska kunna klippa om nåra veckor igen.. Jag blir nämlligen  l i t e  starkare för var dag som går..


Det är mycket annat, som behöver skötas om i trädgårn.. Idag köpte jag en påse fröer som jag ska strö ut i en av mina rabatter jag gjorde i ordning förra året:

 

Hoppas det kommer lite regn snart.. 













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards