brimikshallon

Alla inlägg den 21 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 21 april 2022 13:21


Nu dröjer det inte länge förrän mina biggarråer blommar:

 

I höstas ansade jag båda träden.. Begåvad som jag är lät jag ta bort dom lägst växande grenarna.. Alltså kommer bären inte  m e j  tillgodo utan måsar och alikor.. Tja, ingen är fullkomlug..


Idag har jag varit och inhandlat en slangvinda.. Jag har ännu inte packat upp den eftersom jag  ängslas för att inte kunna montera den.. Måste liksom  v ä n j a  mej vid att den finns..


Sommaren fortsätter.. Idag är de klarblå himmel och 20 grader i skuggan på östsidan.. Men det är  t o r r t.. Måtte det inte bli som sommaren 18 när halva mellansverige brann upp och halva sydsverige torkade ihjäl..


Jag läser just nu om Vilhelm Mobergs utvandrarsvit.. När jag läste den i ungdomen var jag otålig och villa skynda på bönnerna, för jag ville veta hur det  g i c k  för dom.. Nu är jag mer intresserad av vad dom tänker och tror.. Hur det gick  v e t  jag ju.. 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards