brimikshallon

Alla inlägg den 10 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 10 april 2022 09:20


Solen lyser, termometern visar 18 grader och syrenhäckens knoppar håller på att slå ut.. Allt vore således ganska gott om det inte  b l å s t e  så förbenat.. 


Här vid Hanöbukten blåser det alltid, men aldrig kan jag minnas att det blåst som denna förvår.. Allt, som inte är fastspikat eller rotfast, har redan blåst sönder..


Spikarna, som höll mitt tvättparaply uppe, blåste bort redan för  flera veckor sen.. Förmodligen skakades dom loss.. Det gör inte så mycket, för som det blåser kan jag ändå inte hänga nån tvätt utomhus.. 

Jaha, det var dagens  g n ä l l  det..


Jag tittar på  Let´s Dance  och förbluffas över hur duktiga dom medverkande är.  Det är vad  j a g  tycker iallafall..


Men det är också intressant att höra vad  d o m a r n a  tycker.. Dom här proffsen är noga med att förklara sina synpunkter på framträdandena på ett begripligt sätt, och jag litar obetingat på deras omdöme..


Vad jag  i n t e  kan begripa är varför svenska folket ska blanda sej i domsluten.. Alla svensöner därute begiper väl ungefär lika lite som jag, men ändå har dom domsrätt.. Ofattbart.. 


Mitt råd till programmakarna är: Låt dom som begriper vad dom talar om sköta dömandet, och bannlys Svensson  från att lägga sin näsa i blöt i det hen inte  k a n  ha nåt uppfattning om..
































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards