brimikshallon

Alla inlägg den 29 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 29 april 2022 18:27


Precis nu fick jag gå och ta på mej ett par skor.. Herr Rönnerdahl är nämligen en katt, som  b i t e r  folk i  fötterna..

Inte hårt och inte med nåt ont i sinnet, men ändå, vassa kattänder gör  o n t..


Vädret i dag har varit superbt och jag har förtagit mej i trädgårn.. I morron får jag ta det lite lugnare.. 


Det är fredag men känns som lördag, och i går, när det var torsdag kändes det  o c k s å  som lördag.. Jag undrar vad det kommer att kännas som i morron, när det verkligen  ä r  lördag..Jag säjer som Pippi "Det är ingen ordning på allting"..


Det sitter en talgoxe nånstans här ute och sjunger för full hals.. Egentligen är det nog så, att han sitter och svär och hotar:"Kom inte hit.. Detta är  m i t t  revir"..


Tänk att det är Valborg på söndag.. I år blir det ingen extra helgdag och tack för det..


Syrenplantorna, somsattes som häck häromdan har alla överlevt flytten.. Det blir en fin häck med tiden.. Och så kommer den att  d o f t a..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards