brimikshallon

Alla inlägg den 23 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 23 april 2022 17:11


Det drar upp tunga moln i sydväst.. Måtte det vara regn på gång.. Jag låter som värsta bonnen när jag önskar regn, men även  s m å   täppor behöver dricka sej otörstiga ibland.. 


Alla mina dahlieknölar har gått åt.. Kvar i garaget ligger tre duskar och dom är tingade.. Jag är väldigt glad över att det bllivit sån åtgång på mina knölar..


Själv fick jag ett par duskar av Agneta för minst tio år sen.. Dom har trivts väldigt bra hos mej, och mer och mer har det blivit.. Och mer och mer har jag skänkt vidare..  Moderplantan fanns hos Agnetas mormor en gång för länge sen..


Och nu sprids den vidare ut över västblekinge.. Jätteroligt..

Det är roligt med blommor, särskilt "fådda" sådana och sådana som flyttat in frivilligt.. 


Jag tror att mitt lilla olivträd har torkat ihjäl..


Är så fallet ska jag ersätta det med en stjärnmagnolia.. Jag får serva den med rododendrongödning eftersom den föredrar sur jord..  












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards