brimikshallon

Alla inlägg den 12 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 12 april 2022 16:36


Alf Henrikson skaldade vid något tillfälle om "den lille mannen från Hökarängen, som suckade sorgset och sa:--Min fru äter skorpor i sängen.. Annars är allting bra"..


Varför jag går omkring och tänker på  d e n  versen beror på, att jag sen nåra veckor tillbaka äter  skorpor.. Svängstaskorpor med kardemummasmak som jag smörar ordentligt.. Det är inte bara grejorna som tar dom tyngsta och längsta (Om nu nån kommer ihåg den sloganen) som kommer från Svängsta..


Det här skorpätandet har givetvis resulterat i en mängd  s m u l o r.. Överallt, utom just i  s ä n g e n, dräller det av smulor..

 

Den trevliga burken med hönorna fick jag i födelsepresent för ett par år sen..  (Kära nån.. Julduken ligger kvar och nu är det strax påsk.. Det har jag inte tänkt på.. Sicken tur att jag såg det nu).. Fast.. å andra sidan varar ju julen till påska..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards