brimikshallon

Alla inlägg den 14 april 2022

Av Kerstin Frithiof - 14 april 2022 17:50


Det är varmt ute och det duggregnar.. Ett fint litet duggregn, som gör gott på växtligheten.. Och, kors i taket, det blåser inte.. Det kanske  k a n  bli grönt till Valborg trots allt..


Tre dagar denna veckan har jag och Agneta varit i skogen.. En gång på Nytorpet, en gång på Stiby och i går på kungens grillplats på LIsters huvud..


Jo då, kungen äger en grillplats uppe på höjden.. Förr var det nån slags militärtjosan där, men krigsmakten lade ner verksamheten och då gick kommunen in och köpte platsen och anlade en fin grillplats med fantastisk utsikt över havet där.. När kungen fyllde femtio fick han den som present..


Jag tror knappast att hans majestät har varit där och grillat nån gång.. Fast katten vet.. Han kanske är fena på korvgrillning i det fria..


Skärtorsdag idag.. Nån blåkullafärd är det väl ingen som företar sej numera.. Lika lite som på sextonhundratalet.. 


Nu till nåt helt annat:


 

I somras lovade jag dahliaknölar till alla som ville ha.. Det sorgliga är bara att jag aldrig skrev upp namnen på dom som tänkte sej vackra röda dahlior i sommar.. Men dom hör väl av sej när det blir planteringsdags..


Nåja, dom hör väl av sej vad det lider.. Knölar har jag gott om.. 










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards