brimikshallon

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Trött morron..

Av Kerstin Frithiof - 18 november 2012 07:14

Usch vad trötta vi är denna söndagsmorron.. Jag har varit sjuk i natt och matte och jag har gått i skytteltrafik mellan sovrummet och trädgården.. Lilla mor kände sej förstås förbigången när jag fick gå ut och inte hon, så hon satt och grät i mattes säng.. Stora tårar av avundsjuka och övergivenhet..

Nåja, hon lugnade sej när vi kom in igen och så fick vi en liten stunds ro tills nästa magkurr infann sej..


Det  v a r  faktiskt inte värre med mej än att jag kunde äta min frukost och få behålla den..

Nu ska två små hundar vila sej hela förmiddagen.. Vad matte ska göra vet jag inte.. Förmodligen vilar hon sej också..


Det är som sagt söndag och ganska tidigt på dan.. Inga fönster lyser hos nån av grannarna så förmodligen sover alla, både hundar och mänskor..


--Det är tur för vovvarna det, säjer matte.. Ett sånt oväsen som  n i  förde på kissrundan kunda ha väckt upp hela byn.. Och nästa by med för den delen..


Det var så här:

När vi en bit bort hörde vi ett knakande i häcken alldeles bortom ett grannhus.. Vi, vaktmedvetna små hundar, satte igång ett förskräckligt gormande och gapande.. Vi skällde och morrade och slet i kopplen.. Ingen skulle då kunna överraska  o s s .. Matte hyssjade och försökte lugna ner oss.. Inte tystnade vi inte.. När  v i  sätter igång med nåt så slutar vi inte förrän uppdraget är slutfört..


Tydligen var det ingen som vaknade och det är matte tacksam för.. Sanningen att säja så  s k ä m d e s  hon över oss.. D e t  kan vi inte begripa.. Vi gjorde ju bara vår plikt..


Go´söndag...












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Måndag 20 maj 08:45

  Tja, så var det med det.. Jag hade precis skrivit ett inlägg, och så.. poff.. försvann det ut i rymden,, Fan också.. Ett likadant skriver jag  i n t e .. Det blir för tråkigt.. Iallafall för  m e j..   Sommaren fortsätter.. Solen steker och d...

Av Kerstin Frithiof - Lördag 18 maj 09:56


  Ett nytt moment har jag numera lagt till min morgonritual: Jag gräver upp åkervinda ur rosenrabatten.. Och när det är gjort är jag totalt slut.. Trött och svettig.. Dagens skörd   framför min goda spade, som, inom parentes sagt, är alldeles...

Av Kerstin Frithiof - Fredag 17 maj 08:45


  Varje morron tar jag ett (nä,  m å n g a  ska det vara) tag med spaden i rosenrabatten, för under natten har det kommit upp mera åkervinda.. Detta vidriga ogräs, som sträcker sej lika långt   u n d e r  marken som över..   Detta är morgonen...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 14 maj 17:25


  Redan syrenblomning.. Så här tidigt brukar den inte infalla.. Men härligt är det med syrener.. När jag var barn letade vi lyckor bland blommorna.. Jag vill minnas att det var blommor med fem små kronblad som var lyckobringare..   Hittade vi...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 13 maj 17:51


  Så roligt att min lilla prydnadsapel, som jag planterade för två år sen, har börjat blomma..   Jag var precis ute och tog kortet.. Visst är det lilla trädet  f i n t..   Det står tillsammans med åtskilliga andra buskar och örter, men do...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards