brimikshallon

Alla inlägg den 1 mars 2021

Av Kerstin Frithiof - 1 mars 2021 07:25


Jaha, så var det mars igen.. Det är måndag.. Det kommer att bli en fin och solig dag igen och herr Rönnerdahl har använt sej av sin alldeles egna ingång..


Så här var det:


Han satt och suktade vid ett fönster och jag bestämde raskt att  n u  skulle han få gå ut.. 


Jag släppte ut gossen genom dörren, och  d e n  stängde jag efter honom.. 


Han stod och frös på trappan i ungefär en halv minut (Jag undrar faktiskt om han verkligen  h a n n   frysa), sen rasslade han genom luckan in igen.. Svartrumpan var uppburrad till det minst dubbla..


Nu  v e t  jag att han kan ta sej in när han vill.. Det gäller bara att han ska lära sej gå  u t  också.. Fast.. det är klart viktigare att han kan ta sej in..


Det är minusgrader ute, men vindstilla och klart.. Min dagliga promenad ska utökas med ytterligare nåt hundratal meter.. Heja, heja..

 

Våren närmar sej med stormsteg..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards