brimikshallon

Alla inlägg den 13 mars 2021

Av Kerstin Frithiof - 13 mars 2021 08:17


Tack, Amisa, för din kommentar.. Vintern ska komma tillbaka tre gånger innan den ger sej iväg, skriver du..


Det låter lite hemskt i mina sydsvenska öron.. Två knäppar har vi redan haft och inte längtar jag efter en tredje..


Jag kanfaktiskt minnas många "vintrar" när vi haft nån vinter alls.. 


Påsken 89 reste G. och jag till Berlin med Föreningen Norden.. Där blommade forsythian för fullt..När vi kom hem efter en händelserik vecka blommade den för fullt här.. 


Just nu sitter jag och tuggar i mej en rejäl chokladkaka.. Inte bara för att det är  g o t t..   Jag behöver kaloritillskott eftersom jag inte sovit nåt vidare i natt..


Klockan tre var jag tyvärr tvungen att besöka husets minsta rum.. Givetvis vaknade herr Rönnerdahl också, och fann att det var dags att stiga upp..


Och  d e t  gjorde han med den äran.. Och när  h a n  stiger upp måste matte också göra det.. Jag höll ut till halv sex.. 


Jag skulle väl vara glad att han vill vara med mej antingen det är dag eller natt, men.. men.. men..


Igår var jag borta nån timme.. När jag kom hem visade hans glädje inga gränser.. 


Här hade jag en slags  k o m p o s t  i många år.. I höstas försökte jag snygga till den.. Tillsnyggingsarbetet kommer att fortsätta i vår.. Då får jag flytta på snödropparna.. Dom har säkert flyttat in med trädgårdsrens..

 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards