brimikshallon

Alla inlägg den 6 mars 2021

Av Kerstin Frithiof - 6 mars 2021 08:21


Minnet är en högst besynnerlig sak..


När jag plockade fram en kotlett ur frysen för en stund sen, kom jag att tänka på en berättelse jag läste en gång i min ungdom.. 


Det var en mycket finurlig mordberättelse, som handlade om en hustru, som slog ihjäl sin vänstrande man med en djupfryst lammstek.. 


Medan mannen låg på golvet och utandades sin sista suck satte hon på ugnen, kryddade köttet och satte in det i värmen..


Sen gick hon och handlade.. Tog god tid på sej. Flera timmar vad jag vill minnas.. Kom så småningom hem och "fann" sin man död på golvet.. Ur ugnen kom ljuvliga dofter av stekt lamm..


Polisen larmades och kom.. Sa sej nog kunna lösa fallet om dom bara hittade det trubbiga föremål mannen slagits ihjäl med.. 


Innan dom satte igång spaningarna föreslog hustrun att dom åt middag med henne.. En fin stek hade hon ju i ugnen.. 


Berättelsen slutade vid middagsbordet..


Tja, minnet är en förunderlig sak.. 


Nåt annat att förundra sej över är en viss herr Rönnerdahls förkärlek för  b a d r u m m e t.. Det är framför allt t o a 

s t o l e n  som tilldrar sej hans intresse.. 


För att hindra gossen från att ta sej en simtur är jag numera väldigt noga med att fälla ner locket.. Det är inte alltid jag hinner stänga dörren när jag lämnar kabinettet ifråga så  i n  smiter han som en oljad blixt.. Vare det med det hur som helst,  b a d a  ska han iallafall inte..


Det är något frost men solen kommer att värma fram på dan..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards