brimikshallon

Alla inlägg den 10 mars 2021

Av Kerstin Frithiof - 10 mars 2021 08:28


Allt som  g å r  att flytta får flytta upp i höjden.. Byrån i hallen är numera fullbelamrad:

Risken är, att jag  v ä n j e r  mej vid röran och slutar som en samlande påsgumma..


Jag erinrar mej en verkligt  h e m s k  berättelse jag läste en gång för länge sen.. Den handlade om en mänska, som fick byta själ med sin  k a t t.. Tyvärr minns jag inte hur det slutade, men eftersom mänskan antogs ha skrivit berättelsen får man väl tro, att själarna återgick till sina respektive ägare..


Herr Rönnerdahl har funnit sitt valspråk; "Kattens uppgift här i världen är att ha det bra.. Mänskans att se till att han har det"..


Igår beställde jag vårrengöring av trädgården.. Rosor och annat behöver klippas ner, och en liten bit jord bakom garaget grävas upp.. Där ska jag sätta en vit ädelsyren..


Det kan inte hjälpas: jag blir trött fort numera.. Om jag dessutom skulle dratta på ändan är det inte säkert att jag tar mej  u p p  igen, om jag inte har nåt att stötta mej på.. Jag antar att det är normalt med tanke på min ålder..

























   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards