brimikshallon

Alla inlägg den 11 december 2011

Av Kerstin Frithiof - 11 december 2011 15:07

Det är söndag eftermiddag och lilla mor har åkt för den här gången. Roligt har vi haft och rört på oss ordentligt har vi gjort. Bland annat en dryg timme i skogen i går. Lilla mor fick gå lös nästan hela tiden, men jag började äta lera och ävja (det är bara så smaskens) så jag fick koppelvandra till egen och mattes förargelse.

Matte ser verkligen till att behandla oss små hundar precis millimeterrättvist. Får en nåt gott så får den andra och om matte klappar en av oss blir nummer två också klappad.

Det enda som jag får, men som är förbjudet för lilla mor, är att sova i mattes säng. Matte menar, att det blir får varmt och trångt med  t v å  hundar under täcket..Men när matte vaknar  d å  får hon komma upp till oss och säja gomorron, och det gör hon med stor entusiasm..

Lilla mor är här då och då, och första gången hon sovit över nåra dar och sen åkt hem, var jag totalt otröstlig. Jag snodde in under köksbordet och bet och slet i min tuggknut tills den gick i trasor. Matte försökte trösta men se  d e t  gick inte. Förtvivlan var för stor.. Numera  v e t  jag att vi träffas snart igen. Antingen kommer lilla mor hit eller kommer jag hem till henne och sover över.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards