brimikshallon

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Kerstin Frithiof - 26 december 2011 09:52

Lilla Hallon är fortfarande dålig i sin mage. Men matte tror sej ha funnit orsaken. För en stund sen hittade hon en liten hög med fikuslöv, som visade alla tecken till att ha gästspelat i nåns mage.. Och eftersom matte aldrig skulle få för sej att äta fikuslöv själv, så utgår hon ifrån att det är jag som har kalasat..

Frisk är jag trots allt inte utan ligger och kurar. Och inte har jag ätit heller.. Nåja, jag  ä r  inte utmärglad, så nån dag utan mat klarar jag av...

Det är konstigt det här med att vara sjuk...

Förra hösten var matte ordentligt dålig.. Hon hade fått en riktigt hemsk förkylning.. Märkligt nog blir den här förkylningen värre och värre allteftersom tiden går.. För en tid sen hade den övergått till influensa, och efter ytterligare ett tag hade "influensan" blivit rent av livshotande..

Nu går jag bara och väntar på att det var en släng av  d i g e r d ö d e n  matte hade. I själva verket kanske hon inte ens  ö v e r l e v d e.. Vem eller vad som sköter om lilla Hallon i så fall törst jag inte ens tänka på...

Av Kerstin Frithiof - 26 december 2011 00:28

Det är mitt i natten mellan juldan och annandan och lilla Hallon mår inte bra!! Det kurrar och väsnas i min lilla mage och jag tassar omkring orolig och rastlös.

Jag vaknade för nån timme sen med det här illavarandet och väckte matte. Hon paltade på sej och följde med ut en runda.. Sen gick vi till sängs igen, men magen mådde fortfarande inte bra. Matte tar det hela ovanligt lugnt, vilket inte brukar vara fallet när jag inte känner mej kurant.( Hon brukar bli förfärligt orolig. Nästan som om hon trodde att döden var nära förestående). Men hon stannar uppe för att jag ska slippa tassa omkring ensam och lessen.. Eller kräkas i sängen för den delen!!

Jag vet inte vad jag har fått i mej, som gjort mej så här illamående.. Matte misstänker, att det beror på att jag stoppat i mej lera och jord när vi var ute tidigare idag.. Men.. vore så fallet så skulle jag väl bli sjuk varenda gång jag snikit mej till att ta en munfull jord!!

Precis nu hörde jag nåt utanför och gav till ett morrskall djupt i basen. Sjukare är jag inte än att jag kan försvara både min matte och mej själv om nån skulle försöka ta sej in..


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards