brimikshallon

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Kerstin Frithiof - 25 december 2011 09:55

Min matte går omkring och är skinande glad.. - Ingen vit jul i år, hurra!! kvittrar hon.

Nu är det visserligen så, att under mattes liv har det varit ytterst  f å  vita jular. Grågröna har snarare varit det vanliga.

Förra året var undantaget, det förskräckliga, enligt matte, som stod och skottade dag efter dag medan stormen ven och tonvis med snö vräkte ner.

Svårt var det också för mej. Det var så mycket snö att jag inte riktigt bottnade och det var därför matte fick skotta så mycket..

I år däremot travar jag stolt fram på barmark och nån konst att hitta platser, där jag kan stå och göra det vi hundar gör när vi står på tre ben, är det inte heller..

Sent i går kväll, när vi gick sista benlyftarrundan, var det frost och is på gatan. Jag fick gå mycket försiktigt trots att jag har naturliga broddar på varje tass.. Matte, som har lätt för att stå på öronen även utan is, fick  h a s a  sej fram.

Det var i går kväll det.. Nu är det plusgrader igen och dimma och blåst. Precis som det ska vara, menar matte..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards