brimikshallon

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Kerstin Frithiof - 20 december 2011 10:13

Jag  u n d r a r  vad det här med  j u l  egentligen innebär. Matte påstår, att hon inte firar jul, men  d e t  är ju också ett sätt att uppmärksamma julandet. Fast  b a k l ä n g e s  så att säja.

Jag måste ha varit med om julen förr fast jag inte kan minnas det.. Ett år är ju ganska lång tid för en liten hund.. För matte är det tvärtom. Hon påstår att tiden går jättesnabbt och att hon knappt hinner med i svängarna.

Idag ska matte åka och handla mat till oss. Hon ska köpa skinka och ansjovis, säjer hon. Så nog blir det  l i t e  julfirande ändå. Hon ska koka skinkan och dessutom laga till en rätt hon kallar "jansson". Jag undrar vad  d e t  kan vara. Hoppas det inte är vad det låter som!!

Och så ska hon handla på en plats hon kallar Systemet. Vad det är för ett ställe vet jag inte, men matte säjer att man kan köpa julglögg där. Vad det är vet jag inte heller.

Ned tanke på allt jag inte vet verkar det som om de kommande dagarna blir synnerligen  a l l m ä n b i l d a n d e!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards