brimikshallon

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Kerstin Frithiof - 17 december 2011 09:17

-- Lilla Hallon är så  s o c i a l,  säjer matte och ser stolt ut.

Åjo, nog är jag social, och många vänner har jag.. Jag tror jag ska räkna upp dom allra närmaste, bara för att ni ska få lära känna dom.

Först och främst har vi Tajson och Busan, som märkligt nog är  k a t t e r.. Och så är det Müller, som är en vallhund och som springer nåt fruktansvärt fort. Müllers husse är alltid nervös när hans hund och lilla Hallon leker. Han tror nog att Müller ska springa omkull mej. Ånä, det behövs mer än en yster bordercollie för att välta lilla Hallon!!

Chicka, som bor granne med oss är också min vän, men  h o n  får aldrig gå lös. Då  s m i t e r  hon, säjer hennes mänskor.

Frasse är nog den hund jag tycker allra bäst om. Han är terrier liksom jag men mycket större. En airedale är han. En del mänskor tror att det heter  ä d e l-terrier, och när det gäller Frasse kan det nog stämma. Han är verkligen en nobel person. Tyvärr så träffar jag inte Frasse så ofta eftersom han bara bor här på somrarna. Frasses mänska är också en nobel person. Han brukar nämligen bjuda på en gotta varje gång vi träffas. (Matte bjuder  a l d r i g  på godis. Det har med  m i d j e m å t t  att göra, förklarar hon och blänger på mitt mittparti.)

En, som jag  i n t e  vill ha till vän, är lilla odågan Skorpan.

Matte och Britta, som lilla mors och Skorpans mänska heter, har bestämt, att jag och Skorpan ska bli vänner.

Skorpan vill inget hellre än bli vän med mej, men jag vill  i n t e  ha med honom att göra. Han är näsvis och han härmas. Och så försöker han klättra på mej och det gillar jag  i n t e..

Eftersom Hallon är en  b e s k e d l i g  liten hund kan jag inte komma mej för att snäsa av den lilla odågan.

Istället går jag undan och försöker synas så lite som möjligt.. Men  h a n  letar upp mej och så tjatar han livet ur mej. Och hoppar och bjäfsar.

I går lämnade matte mej hos Britta medan hon var i stan. Usch!! Gissa vem som blev glad när hon hämtade mej igen!!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards