brimikshallon

Alla inlägg den 29 december 2011

Av Kerstin Frithiof - 29 december 2011 17:11

Jaha.. Nu är det matte som har magknip och hon har bara sej själv att skylla.

Det var så här:

För ett par dar sen läste matte i tidningen, att choklad ska vara väldigt nyttigt och till å med kunna förebygga hemskheter som stroke och senilitet.

Den här artikeln har matte gått och funderat över så smått, och eftersom hon är rädd för att få dom här skräcksjukdomarna, så bestämde hon att äta en liten bit choklad varje dag. En liten bit mörk choklad från "våra schweiziska chokladmästare".

Efter skogsvandringen med mej och lilla mor idag gick matte in på Konsum och köpte en kaka choklad.. En ganska stor kaka. Choklad med ingefära och citron lät nyttigt, mente matte..

Om det var så nyttigt vet jag inte, men  g o t t  var det tydligen. Och eftersom matte var hungrig tryckte hon i sej hela kakan på vägen hem. Kakan, som skulle räckt en hel vecka glufsade hungriga matte i sej på tio minuter..

Det är därför hon har ont i magen i kväll..Och hon har bara sej själv att skylla..

Av Kerstin Frithiof - 29 december 2011 09:24

Nu ska jag berätta om hur det går till hos oss på morgnarna när lilla mor är här.

Lilla mor märker precis när matte börjar vakna  (Hur hon kan märka  d e t  begriper jag inte) och då sätter hon sin lilla nos mot sängkanten och frågar om inte  h o n  också kan få komma upp.. Och det får hon förstås..

Sen rullar vi små hundar ihop oss tätt, tätt intill matte.. En  u n d e r  täcket (jag) och en ovanpå.

När matte håller på att storkna av värme och syrebrist kravlar hon ur sängen och börjar dona med sitt.. Plaska med vatten och såna saker..

När matte hämtar oss förfrukost hoppar lilla mor som en jo-jo upp och ner ur sängen många, många gånger. Jag hoppar bara en gång..

Matte serverar frukost innan vi går ut och kissar.. Hon ställer sej mitt emellan lilla mors och min matskål, för medan jag äter och tuggar lugnt och eftertänksamt,  s t ö r t a r  sej lilla mor över sin mat och slukar den i ett rykande nafs. Matte står där hon står för att hindra lilla mor från att även kasta sej över sitt barns mat och sluka den. I ett rykande nafs!! Hon är nog  l i t e  kriminell min lilla mor!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards