brimikshallon

Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Kerstin Frithiof - 13 oktober 2014 09:52

    

Matte, som vanligtvis kryssar fram för fulla segel och med glaset alltid halv- f u l l t,  verkar idag tämligen dämpad och slokande.. Glaset är i det närmaste hel- t o m t..


--Vad är det som har hänt, matte.. Hundarna står färdiga att stötta och trösta..


Dom sista dagarna har matte som hundarna känt en svag men stickande lukt, som kommer från den så kallade gillesstugan, som ska göras om till syrum.. Dessutom kliar det både i hudarnas och mattes ögon.. Lilla mors tillåmed  r i n n e r..

Det kliar för övrigt både i hundpälsar och mänskokalufs..


--Jag tror, sa matte med bävan i rösten för ett par timmar sen.. Jag tror att vi fått in  m ö g e l  i "gillesstugan"..


Hon har ringt till Anticimex och dom kommer på onsdag och gör en undersökning, och bara  d e t  kommer att kosta 5000 kronor.. Måste det till sanering också får matte masa sej till  b a n k e n  och be om lån..


--M-men du får väl nån hjälp av  f ö r s ä k r i n g s b o l a g e t.. Hundarna anser att d e t  är en självklarhet.. Så mycket som matte har betalt in till försäkringsbolaget dom sista hundra åren..


--Har ringt till dom, men dom tar inte i mej med tång ens.. Matte är dyster..


--För en tid sen samlade jag ihop ersättningsbara notor från veterinärerna på lite drygt 3000 kronor.. Fick ett vänligt brev, men inte ett korvöre.. Dysterheten tilltar..


--Jag fattar inte att jag inte säjer upp bekantskapen med försäkringsnissarna.. Om jag satte undan det belopp jag varje månad skickar till  d o m,  skulle jag snart ha så jag kunde bygga ett helt nytt  h u s .. Dysterheten börjar ersättas av  v r e d e..


--Den enda försäkring jag enligt lag måste ha är den på  b i l e n.. Betalar jag inte  d e n  så tar fan bofinken..


--Kan du inte göra som vanligt.. Sticka huvet i sanden och inte låssas om problemen.. Hundarna tycker dom har kommit på nåt bra..


--Nä.. I detta fallet går det inte.. Ä r  det fråga om mögel kan vovvarna bli sjuka och  d e t  vore det värsta som kunde hända..


Omtänksamma matte.. 
























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards