brimikshallon

Alla inlägg den 31 oktober 2014

Av Kerstin Frithiof - 31 oktober 2014 08:01

    

I går fyllde matte år.. Hela dan droppade det in gratulationer på facebook..


--Kära nån, sa matte rörd, jag visste inte ens att jag  k ä n d e  så många mänskor.. Eller att  d o m  kände mej..


--Tårta, matte.. Det  h ö r  t i l l  att bjuda på tårta när man fyller år.. Hundarna är besvikna..


Matte hade inte förväntat sej att det skulle komma nån, så nån tårta hade hon inte köpt, än mindre bakat, men  d e t  hade väl haft  m i n d r e  betydelse.. Hundarna hade utan vidare kunnat expediera en tårta på egen tass..


Nu kom faktiskt ett par av grannarna, Ch. och K. men dom klarade sej utmärkt utan tårta.. K. hade tillåmed med sej nybakat knäckebröd.. K. hade en fin höstbukett..


Och matte rördes..


I kvällningen for vi upp till Nytorpet.. Agneta plockade vi upp på vägen.. I går åt jag ingen lera och inget annat  

onämnbart heller.. Lilla mor rullade sej visserligen, men det var inte i parfym.. Bara löv..


Efter promenaden åt damerna pizza på Emona.. Matte åt som vanligt bara kanterna och fyllningen.. Det räckte för att hon skule bli stoppmätt.. Botten tog hon hem till hundarna, men glömde påsen i bilen, så i morse fick den slängas..


--Är du  g a m m a l  nu, matte.. Hundarna tycker nog att matte ser ut precis som vanligt, men vi måste ju fråga för ordningens skull..


--Gammal har jag varit länge, vovvarna.. Och  d e t  är faktiskt  n i  också.. Åtminstone lilla Smörblomma..


--H u r  gammal är du egentligen, matte.. Handlar det om  h u n d r a t a l s  år.. Eller bara om  t i o t a l s..


--Det är ytterst ofint att fråga en dam om hennes ålder, så  d e n  frågan besvarar jag inte.. M e n  ni, små möss, som berömmer er av att kunna  r ä k n a  så bra, kan ju försöka klura ut hur gammal jag är..


--Jag är född 1939 så ta fram allt ni har bakom pannbenen och räkna ut min ålder.. Kan ni  d e t  ska jag bjuda på nåt gott..


--Tårta då, va, matte..


--No way..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards