brimikshallon

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Kerstin Frithiof - 16 oktober 2014 08:32

     

--Jag undrar, sa matte, när vi var på Nytorpet för nåra dar sen, jag undrar om har begriper  v a r f ö r  han morrar och vrålar som han gör..


Den som morrade och vrålade var lilla Hallon.. Till damernas förargelse..


--Det tror inte jag heller, sa Agneta.. Han är nog alldeles för  b e s k e d l i g  för att begripa  d e t.. När lilla mor gormar, gormar Hallon..


Tja, det är väl inget fel i att göra som sin förälder.. D e t  vore inte så dumt om  m ä n s k o b a r n  följde lilla Hallons exempel..


Matte har till sin förtjusning hittat en kanal på TV som sänder gamla filmer från hennes ungdom..


I går satt hon och tittade på när Cary Grant blir jagad av ett giftsprutande flygplan genom ett majsfält.. Scenen lär vara berömd.. Det fick hon lära sej på en studiedag för 25 år sen..


Damen, som spelar Grants mor, var i själva verket  y n g r e  än stjärnan själv.. Det fick min mänska också lära sej..


Grant hade varit 110 år om han levat..


En kollega till matte sa en gång apropå Cary Grant, som vid det laget var i slutsvängen på sin karriär: --Jag är så glad bara han  l e v e r,  sa hon till mattes förundran..


Hur som helst: Han var en stilig karl, Cary Grant, och det var väl första förutsättningen för att lyckas i Hollywood anno dazumal..


Dagen artar sej att bli solig.. Som gjord för en skogspromenad alltså.. tillåmed  u t a n  morr och vrål..




















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards