brimikshallon

Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Kerstin Frithiof - 23 oktober 2014 08:09

    

I morse,  v ä l d i g t  tidigt i morse, visade matte tecken på oväntad intelligens..


Så här var det:

Lilla mor och matte sov och snusade.. J a g  vaknade och kunde inte somna om.. Således bestämde jag mej för att det var dags för en liten bit mat..


Efter att ha promenerat ett par slag ovanpå matte, hoppade jag ner på golvet med en ordentlig duns..


Som vanligt pinade matte sej upp och tog mej ut på en kisserunda.. Inte var jag kissnödig.. Inte det andra heller..


Lite  m a t  fick jag iallafall.. Inte på långa vägar tillräckligt.. Bara  en liten snuttig smakbit..


In i sovrummet igen och nu sov vi alla tre ytterligare ett par timmar..


Väl komihågandes hur bra jag lyckats manipulera matte tidigare, gjorde jag om manövern med 1) promenad ovanpå mänska och 2) ordentlig duns i golv..


Jodå, matte kravlade sej upp igen, öppnade sovrumsdörren och  h y s t a d e  u t  l i l l a  h u n d e n  i  h a l l e n..


Igen med dörren med en smäll och där satt jag.. Längre nos har nog  i n g e n  border  n å n s i n  haft..


Jag hade grovt  u n d e r s k a t t a t  matte..


När hon så småningom vaknade på  r i k t i g t  och kom ut i hallen stod jag fortfarande kvar där med svansen mellan benen..


Sen vaknade huset  med samma rutiner som vanligt.. Bara med det undantaget att lilla hunden stod på post framför köksskåpet i stället för att sussa på sitt öra tillsammans med lilla mor medan matte donade i badrummet..


Och sen så började dagen.. Som  v a n l i g t  med vrål och morr på trappan och som  v a n l i g t  med benlyft och svansnedsättning.. Och matte fumlade som  v a n l i g t  med bajspåsarna..


Apropå bajspåsar.. En morron stack matte ner en välfylld, hopknuten sådan i fickan medan hon låste upp ytterdörren och lät hundarna rassla in.. Och så  g l ö m d e  hon påsen i fickan.. Jackan hängde hon mycket ordentligt in i garderoben..


Tja, mera behöver inte ordas om  d e n  saken..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards