brimikshallon

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av Kerstin Frithiof - 18 oktober 2014 08:43

    

Tänk så olika varandra vi små hundar är.. Inte till det  y t t r e  för  e x t e r i ö r t  blir vi mer och mer lika varandra,

alltefter lilla Hallon blir allt gråare om nosen.. Det är egentligen bara  b a k i f r å n  vi skiljer oss åt.. J a g  är nämligen  h j u l b e n t  och lilla mor  k o b e n t..


Nä, jag menar rent karaktärsmässigt.. Lilla Hallon är en mycket  o r d e n t l i g  liten hund.. Medan lilla mor anser sej stå över såna oväsentligheter som ordning och reda..


Jag äter alltid upp min mat i lugn och stilla takt.. Allt slickas mycket ordentligt upp.. Lilla mor, däremot, slafsar och glufsar och lämnar slattar i skålen.. Och sen står hon och  l u r p a s s a r  för att se om hennes barn  m ö j l i g e n  lämnar nåt kvar.. Det sker aldrig eftersom jag slickar skålen med största omsorg..


När jag var liten samlade jag alltid ihop mina  l e k s a k e r  i ett hörn utan att matte lärt mej det..


När jag dräper en pinne finns bara flisorna kvar..


När jag trycker in mej i mattes knäveck på nätterna är jag noga med att dra täcket över mej.. Att jag sen nästan kvävs och måste kravla ut i luften igen, är en annan sak..


--Hur är det med dej, matte.. Är du en ordentlig liten mänska.. Lilla ordentliga hunden vill förstås gärna att hans mänska ska vara som  h a n..


Som vanligt tänker matte en stund innan hon svarar.. Svaret blir mycket märkligt, men mänskor  ä r  märkliga..


--Ibland är jag ytterst ordentlig, svarar hon så.. Och ibland är jag förskräckligt slarvig..


--Jag är tillexempel väldigt noga med att betala mina räkningar.. Och pedantisk när det gäller att passa tider..


--Städning är jag inte så noga med.. Varken inne eller ute.. Annat att förtiga..


Med detta får hundarna låta sej nöja..



























Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards