brimikshallon

Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av Kerstin Frithiof - 28 oktober 2014 07:33

    

Tänk att nåt som i sej är underbart roligt kan förvandlas till rena rama plågan..


Jag tänker på skogspromenaden i går.. Vi gick femman på Nytorpet.. Agneta var med..


Glada i hågen vandrade vi genom fårhagen.. Hundarna sprang lösa och mänskorna gladde sej..


Snart nog kom vi in i skogen och  d ä r  fanns den godaste lera jag nånsin smakat..


--Förbaskade odjur.. Matte gormade och kopplade mej.. Sen fick jag inte gå lös en sekund..


Jag stretade och bromsade och nästan  l a  mej på marken för att kunna äta lite till av den ljuvliga leran..


Matte stretade på  s i t t  vis för att hålla mej uppe så jag inte kunde komma åt.. Och släpade och drog.. Och  s a

ett och annat.. Hon kan vara ganska  v ä l t a l i g  min mänska..


Båda var dödströtta och ilskna när vi  ä n t l i g e n  kom till bilen..  O v ä n n e r  var vi också.. Och matte hade ont i rygg och fot..


--Det enda goda med den här vandringen, sa matte, är att vi hittade nåra fina champinjoner..


Nu lär det dröja innan vi kommer till skogen igen.. Suck..


Nu på morronen har matte gjort nåt hon ytterst sällam gör numera.. Hon har  s m i n k a t  sej.. J a g  kan inte se nån skillnad, men själv påstår hon att hon har blivit mycket snyggare..


--Om du nu blir så mycket snyggare, varför sminkar du dej inte varje dag.. Hundarna förstår inte riktigt varför hon inte kostar på sej en liten sejour framför spegeln varje morron.. 


--Och varför vill du se snyggare ut just idag..


--Jo, jag ska gå till  f r i s ö r e n  och klippa mej.. Det är  d ä r f ö r  jag har sminkat upp mej.. Vill liksom vara fin rakt igenom, vovvarna.. Fattar ni  d e t..


--Nä..


































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards