brimikshallon

Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Kerstin Frithiof - 20 oktober 2014 08:52

    

Igår regnade det hela dan.. Matte for som en skottspole mellan bostaden och källaren.. N å g o t  fick hon torka upp, men i stort höll det tätt i underjorden..


--Vad ska du göra om du måste  s ä l j a  huset, matte.. Du kan bli sjuk och klen och inte behålla det.. Som det är kan du inte räkna med att få nåt vidare betalt för det..Hundarna  b e k y m r a r  sej verkligen..


--Jag säljer det  b i l l i g t  och sen får dom nya ägarna dränera och isolera..


--Varför kan inte du ställa om drä.. tja, det där du sa..


--Därför att jag inte har  p e n g a r  till det.. Måste jag  l å n a  kommer vi inte att ha råd att bo kvar.. Lätt som en plätt, vovvarna..


--M-men alla  a n d r a  mänskor som lånar pengar har ju råd att bo kvar.. Varför inte  v i..


--Därför att "alla andra" oftast har två rejäla inkomster och kan betala av duktigt på sina lån.. J a g  har bara min pension och följdaktligen har jag inte råd att sätta mej i skuld..


--Vi får hanka oss fram så gott det går.. Blir det bara inte  v ä r r e,  som tillexempel att huset rasar ihop, ska vi nog klara oss..


Trots allt verkar det som om mattes glas är mer än halvfullt.. Att hon aldrig haft nån större begåvning för ekonomi bidrar säkert till hennes optimistiska inställning.. Och till husets usla kondition dessutom..


Det är måndag, solen skiner, det blåser en aning och det är gott att leva..














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards